gözde kayma

Gözlerin aynı hizada olmaması anlamına gelen şaşılık, görme organı olan gözde en sık rastlanan bir hastalıklardan biridir. Gözlerin farklı açılardan baktığı bu hastalık her yaştan bireyde görülebilmektedir. Örneğin, doğum sonrasında bebeklerde zaman zaman şaşılık ile karşılaşılabildiği durumlar yaşanmaktadır. Bebekler doğum anından itibaren görme duyularını keşfetmeye ve aynı zamanda bu duyularını geliştirmeye çalıştıklarından ilk 3 ay şaşılık normal olarak karşılanmaktadır. Ancak 4. aydan sonra bebekte şaşılık ile karşılaşılmaya devam edildiği takdirde bebek bir Göz Doktoru tarafından muayene edilmelidir.

Şaşılık Nasıl Meydana Gelir?

Şaşılık, göz hastalıkları içerisinde yaygın olarak karşılaşıldığından oluşumunu birden çok sebebe bağlamak mümkündür. En önemli sebeplerinden biri ise genetik dizilimdir. Kişinin genetik dizilimde şaşılık hastalığına ait bir gen olduğunda bu hastalığın yaşanma riski oldukça fazladır. Ayrıca ailesinde de şaşılık hastalığı olan kişilerin sonraki nesillerinde şaşılık hastalığının görülme olasılığı oldukça güçlüdür. Genetik faktörlerin yanında problemli ve hastalıklı bir hamilelik dönemi de şaşılık oluşumuna önemli bir etkisi bulunmaktadır. Ayrıca erken veya geç doğumların, doğum sonrası travmaların ve yüksek ateş öykülerinin de etkileri oldukça fazladır. Şaşılık yalnızca doğum sonrası meydana gelmemekle birlikte yetişkinlik döneminde de aniden başlayabilen bir hastalıktır. Ani şaşılıkta ise Hipertansiyon ve Diyabet gibi kronik sistemik hastalıklar bulundurmasının etkisi olmaktadır.

gözde kayma

Şaşılık Tedavisi İçin Uygulanan Yöntemler

Şaşılık genellikle gözlerin senkronik şekilde hareket etmemesiyle belirti gösteren bir hastalıktır. Bu belirtinin yanında da yürümede dengesizlik, bir gözü ışıklı ortamda kısma refleksi gibi belirtiler de yaşanabilmektedir. Ayrıca eğer kişide göz tembelliği de var ise bunun temel sebebi şaşılıktan kaynaklanabilir ve gözdeki şaşılık oldukça düşük şekilde olmaktadır. Bu nedenle şaşılık geç bir şekilde fark edileceğinden görüş netliği azalana kadar kişi herhangi bir hekime başvurmayacaktır. Diğer tüm belirtiler göz önünde bulundurulduğunda tek bir belirti dahi yaşanıyorsa eğer erken teşhis adına bir hekime başvurularak tedavi yöntemlerine başlanmalıdır.

Şaşılık kesinlikle kendi kendine veya zaman içerisinde düzelen bir hastalık değildir. Çocukluk döneminde ortaya çıkan şaşılıklar erken teşhis olduğundan gözlükle düzeltilebilir. Eğer şaşılığa göz tembelliği de eşlik ediyorsa gözlük kullanımına göz kapama uygulaması da yapılmaktadır. Yetişkinlerdeki şaşılık çocukluk dönemindeki şaşılıktan farklı olarak cerrahi müdahalelere ihtiyaç duymaktadır. Bunun yanında prizmatik camlar da şaşılık tedavisi için kullanılan yöntemlerden biridir. Ancak bu tedaviler her kişiye aynı şekilde uygulanmamaktadır. Kişinin yaşı, cinsiyeti, sahip olduğu hastalıklar ve ilaçlar tedavi yöntemleri için belirleyici olmaktadır.