Glokom yani göz tansiyonu, göz hastalıkları içerisinde en yaygın görülen hastalık çeşididir. Genellikle belirti vermeyen ve gizlice ilerleyen bu hastalığın teşhisi ve tedavisi oldukça önemlidir. Aksi takdirde tedavi edilmediği durumda kalıcı olarak görme kaybına da neden olabilmektedir. Göz tansiyonunun kişilerde ortaya çıkmasındaki temel neden ise, göz içerisinde bulunan sıvı basıncının göz sinirlerine zarar verecek derecede yüksek boyutlarda olmasıdır. Göz sinirlerinin zarar gördüğü durumda ise görme yeteneği de önemli bir oranda zarar görmektedir.

Göz Tansiyonu Kimlerde Görülür?

Göz tansiyonu yalnızca belli bir yaş aralığına mahsus olmayıp her yaş aralığındaki bireylerde görülebilen bir hastalıktır. Ancak özellikle ailesinde göz tansiyonu bulunan kişilerde bu hastalığın ortaya çıkması oldukça yüksektir. Bu nedenle yılda en az bir sefer düzenli olarak hekim muayenesine gidilmelidir. Ailesinde göz tansiyonu hastalığı bulunmayan kişiler ise göz muayenelerini ihmal etmemelidir. Göz tansiyonuna özellikle 40 yaş üstü bireylerde daha sık rastlandığından erken teşhis ve tedaviye erken başlamak açısından düzenli göz muayenesi oldukça önemlidir. Göz tansiyonu yetişkinlerde görülmesinin yanı sıra çocuklarda da görülebilen bir hastalıktır. Doğumdan itibaren veya doğum sonrası birkaç yıl içerisinde ortaya çıkar. Temel olarak ise problemli doğumlardan kaynaklanmaktadır.

Göz Tansiyonu Belirtileri Nelerdir?

Göz tansiyonu hastalığı genelde herhangi bir belirti vermediğinden, kişi bir göz hastalığına sahip olmadan günlük hayatına devam edebilmektedir. Ancak hastalık belirti vermese de kişinin vücudundaki ilerlemesi devam etmektedir. Bunun yanında bazı hastalarda göz tansiyonunun ilk safhalarında; belli aralıklarla baş ağrısı, bulanık görme, televizyon gibi cihazlara bakarken göz çevresinde ağrı durumu gibi belirtiler ortaya çıkabilmektedir. Hastalığın daha ileri safhalarında ise belirgin görme kayıpları hatta tedavi edilmediği koşullarda körlüğe bile neden olabilmektedir. Bu nedenle kalıcı görme kayıplarının yaşanmaması adına düzenli olarak göz muayenelerinden geçilmeli, önerilen tedavi yöntemleri düzenli olarak uygulanmalıdır.

Göz Tansiyonunda Kullanılan Tedavi Yöntemleri

Göz tansiyonu belirti vermeden ve yavaş yavaş ilerleyen bir hastalık olduğundan, teşhis edilmesinin ardından tamamen iyileşme görülmez. Yapılacak olan ilk müdahale hastaya en uygun tedavi yöntemini belirleyerek hastalığın ilerlemesini kontrol altına almaktır. Bu sayede görme kayıpları engellenerek kişinin eski sağlığına dönmesi hızlandırılır.

Göz tansiyonu ortaya çıkmasındaki nelerden dolayı iki çeşide ayrılan bir hastalıktır. Açık açılı glokom ve dar açılı glokom olmaz üzere hastalık çeşidine göre farklı tedavi yöntemlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Açık açılı glokoma gaz basıncını düşüren ilaçlar kullanılırken, cerrahi müdahaleler de gerekebilir. Ancak dar açılı glokom hastalığında tedavi süreci oldukça hızlı işlemelidir. Bu hastalık tipinde ise genel olarak lazer tedavileri uygulanmaktadır.