Kornea ve Konjonktiva Hastalıkları

Göz sağlığı konusunda gözün hem iç hem de dış tabakası oldukça önemlidir. Gözün en dış kısmı olan kornea ise, göze gelen ışınların ilk olarak karşılandığı dokudur. Göze renk verilmesini sağlayan iris tabakasının önündeki şeffaf tabaka olarak adlandırılır. Gözün en dış kısmında yer aldığı için kornea tabakasında meydana gelen rahatsızlıklar görünüm açısından çabuk fark edilmektedir. Aynı şekilde konjontiva da, göz kapaklarının iç kısmını ve göz bebeklerindeki beyaz kısmı kaplayan ince ve şeffaf bir zardır. Bu zarda oluşabilecek herhangi bir hastalık dışarıdan rahatlıkla fark edilmektedir.

Kornea Hastalıkları Nedir ve Nasıl Oluşur?

Kornea tabakası güçlü ve dayanıklı bir yapıya sahip olduğundan gözü dışarıdan gelebilecek; toz, mikroorganizma ve yabancı cisimlerden korumaktadır. Aynı zamanda ışınların ilk çarptığı yer olduğundan göze gelen ışınların %65’lik kısmının kırılmasını sağlar. Bu tabakada ortaya çıkan hastalıklar hem görünüm hem de sağlık açısından kişinin günlük hayatının olumsuz etkilenmesine yol açar. Kornea tabakasında ortaya çıkan başlıca hastalıklar ise şu şekildedir:

• Mevsimler etkenlerden dolayı oluşan alerjiler
  • Kornea enfeksiyonları
  • Kornea distrofileri
  • Kornea ülseri
  • Keratokonus
  • Göz kuruluğu

Ayrıca konjontiva zarı kornea tabakasına oldukça yakın olduğundan bu zarda gerçekleşen; konjontivit, konjonktiva tömürü ve pterjium hastalıkları da kornea tabakasını etkilemektedir. Bu hastalık tipleri rutin göz muayenelerinde kolaylıkla fark edilebileceğinden göz muayeneleri kesinlikle aksatılmamalıdır.

Konjonktiva Hastalıkları Nelerdir?

Konjonktiva, gözün en dış tabakası olan kornea tabakasına en yakın olan bir zardır. Bu zarda görülen en yaygın hastalık ise konjonktivittir. Konjontiva zarının iltihaplanması sonucu ortaya çıkan bu hastalık, kan damarlarının daha büyük ve belirgin bir hale gelmesiyle gözün beyaz kısmında kanlı bir görünüm oluşmasına neden olur. Tek gözde görülebileceği gibi etkenlere bağlı olarak iki gözde bir de görülebilir. Konjonktivit oluşmasına neden olan etkenler ise; göz enfeksiyonları, alerjiler ve çevresel faktörler olarak belirtilebilir.

Konjonktivit Belirtileri Nelerdir?

Konjonktivit hastalığının en önemli belirtisi gözde kanlı bir görünüm oluşmasıdır. Bu belirtiyle birlikte kişi göz içerisinde ciddi bir ağrıyla karşı karşıya kalabilir. Çoğunlukla dış etkenlerden kaynaklanan bu hastalık; çapaklanma artışı, gözü devamlı kaşıma isteği, göz sulanması gibi belirtilerle de kişinin hayatını olumsuz etkilemektedir. Bu hastalığın tedavisinde kullanılan göz damlaları ise kısa sürede etkili sonuçlarla karşılaşılmasını sağlar. Eğer hastalık enfeksiyon yoluyla bulaşmış ise kişiye uygun antibiyotik kullanımlarıyla da konjonktivit hastalığının tedavisi sağlanır. Ayrıca konjonktivit hastalığı yüksek derecede bulaşıcı bir hastalık olduğundan, bu hastalığın teşhisi ardından kullanılan havlular başta olmak üzere kişisel eşyaların temizliğine dikkat edilmelidir.